Výprava do Prahy

V sobotu jsme se vypravili na výlet do Prahy. Byl to celodenní výlet, protože jsme navštívili dvě zajímavá místa, a to Krokodýlí ZOO a Podmořský svět.
Vánočním přáním Světlušek bylo, abychom ještě jednou jely „žlutým“ autobusem, a tak jsme ho s Hermionou chtěly splnit.

Ráno v 7:25 jsme ze Sokolova vyrazili do hlavního města. Děti byly natěšené, celou cestu si přepínaly pohádky, písničky, hry, přesto nás cestující několikrát napomenula, abychom děti ztišily. 🙂 ale nezlobily, jen si sdělovaly, kdo co hraje,kdo na co kouká.Cesta byla dlouhá.

Po příjezdu jsme se trochu protáhli, a koupili zmrzlinu. Čekala nás cesta metrem.

Některé děti jely poprvé, a tak to byl první zážitek. Dopravili jsme se na Náměstí Holešovice, kde byl Podmořský svět. Tam jsme se usadili u fontány, kterou si děti ihned oblíbily a nějakou dobu jsme u ní zůstali. Posvačili jsme zde a převlékli se,neboť bylo opravdu pěkné počasí.Když jsme zjistily, kolik je hodin,usoudily jsme , že bychom měly vzít děti nejrpve do krokodýlí ZOO, a tak jsme vyrazili tramvají o čtyři stanice dál. Děti byly nadšené i z tramvaje a její číslo si ihned zapamatovaly. Najít ZOO nebylo nikterak lehké, kde bylo psáno, nebylo, a nikdo z kolemjdoucích nevěděl , byly jsme nuceni se optat místní městské policie, nakonec jsme ji našli. Paní byla velmi milá, o každém krokodýlovi nám řekla něco zajímavého a bylo na co se dívat. Jeden nás trochu postrašil, skočil přímo do skla, ale tím nás vítal 🙂

Majitelka ZOO a její manžel se nad námi slitovali, a kvůli nám, dokonce dva krokodýli nakrmili. Všichni jsme stáli jako přikovaní a pozorovali.Děti si zakoupily upomínkové tužky nebo magnetky, nakreslily obrázek a vraceli jsme se zpět na tramvaj.

Mořský svět nabízel mnoho druhů ryb i živočichů z moře. Děti si směly koupit kelímek s krmením a ryby nakrmit ve velkém kulatém akváriu. Při troše tohoto krmení byly najednou všechny ryby  a vlastně nejen ryby , ale i želvy, velmi dravé .T’o se dětem líbilo, a tak běhaly pro další kelímky.Když už jsme viděli Nema, Doris a mnoho dalších známých rybek z příběhu Hledá se Nemo, usadili jsme se nahoře, kde se na velké televizi promítal dokument o žralocích. Odpočinuli jsme si, opět děti kreslily obrázky a odešli jsme s hlavou plnou pěkných zážitků.

U vchodu do Mořského světa stál stánek s marcipánem,lízátky, pendreky, bylo jasné, že si děti budou chtít něco zakoupit. Rozhodly jsme se , že na náměstí u fontány ještě zůstaneme. Byla to dobrá volba, děti běhaly , hrály hry, svačily. V 17:30 už byl čas odjet zpátky na nádraží.

Na Florenci jsme už všichni velmi unavení, vyhlíželi náš „žlutý“ autobus. Cesta zpátky proběhla v klidu, světlušky objevily wc, a tak jsme půl cesty strávily v pochodu na záchůdek, který byl nejspíš další atrakcí z našeho výletu 🙂

V Sokolově jsme byli po 21. hodině, kde si děti vyzvedli rodiče a doufáme, že měly o čem vyprávět.